quarta-feira, 1 de março de 2017

«La verdad es revolucionaria, ¿y la posverdad?»

[De Juan Manuel Olarieta] Como parte de la ideología dominante, la expresión «posverdad» tiene un origen anglosajón. Originalmente se habló en 2000 de «post-truth politics» para indicar, además, que su ámbito estricto de aplicación eran las batallas políticas. El imperialismo crea ideología creando neologismos que, además, quiere convertir en conceptos: activista, transversal, género... Díme cómo te expresas y te diré cómo piensas.
[...]
La propaganda revolucionaria es todo lo contrario: es apasionada, partidista, conmovedora... Tiene el sello de otra clase social, el proletariado, opuesto al de la burguesía. Es el punto de vista de alguien que participa, que toma partido en aquello sobre lo que escribe. (Movimiento Político de Resistencia)

«Renda Básica?» (Diário Liberdade)
[De Maurício Castro] Porém, nengumha dessas medidas constitui, em si mesma nem combinadas, umha alternativa à radical injustiça que sustenta o sistema. Ora, aspirar a que a redistribuiçom fiscal do património dos super ricos substitua a luita pola superaçom do atual modo de produçom supom nom só assumir que centenas de milhares de galegos e galegas sobram no processo de reproduçom social (na perspetiva do vídeo que comentamos, seriam milhons de espanhóis), mas também considerar irreversível a posiçom de hegemonia de classe que a burguesia ocupa como classe dominante no modo de produçom capitalista.

Seguramente seja isso o que explica que a própria burguesia se encontre dividida na hora de avaliar a conveniência de estabelecer algum tipo de renda social básica, como de facto já tem feito em alguns lugares do mundo. De resto, vale a pena lembrar que o gasto social é um recurso habitual da classe dominante, através dos governos, para possibilitar umha certa paz social que dê a estabilidade necessária ao processo de acumulaçom.